من یار مهربانم
مدرسه فاطمیه سلام الله علیها شهرکرد به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و به منظور تشویق و ترغیب کودکان طلاب به کتابخوانی، طرح ❤️بیایید تا با صدای بلند کتاب بخوانیم❤️ را ویژه فرزندان طلاب برگزار کرد.
این برنامه قشنگ با صدای دلنشین فاطمه خانم اجرا شده است.???
روایتی از تشکیل اتاق جنگ اقتصادی توسط رهبر انقلاب
گزارش ویژه؛
روایتی از تشکیل اتاق جنگ اقتصادی توسط رهبر انقلاب
دوم خردادماه امسال، رهبر انقلاب در دیدار با مسئولان نظام، صراحتاً مطالبهی جدید خود از مسئولین را اعلام کردند: «دشمن ما اتاق جنگ را برده است در وزارت خزانهداری؛ [اتاق] جنگ علیه ما به جای وزارت دفاع، وزارت خزانهداری آنها است، به شکل فعّال هم مشغولند… من عرض میکنم اینجا هم بایست ستاد مقابلهی با شرارتِ این دشمن در مجموعهی اقتصادی تشکیل بشود؛ وزارت خارجه باید پشتیبانی کند، باید بهصورت همراه کمک کند لکن بایست در مرکز اقتصادی دولت این ستاد تشکیل بشود و این کار را دنبال کنند.» (۱۳۹۷/۰۳/۰۲)
پیش از اعلام این مطالبه به صورت عمومی البته رهبر انقلاب، در هشتم اردیبهشتماه، در جلسهای محرمانه با مسئولان سه قوه، بر ضرورت تشکیل این اتاق جنگ اقتصادی تأکید کرده بودند. در آن جلسه، رهبر انقلاب مطرح کردند که رییسجمهور و قوهی مجریه، مسئول شورای هماهنگی اقتصادی قوا هستند، به همین دلیل دبیر آن از سوی رئیسجمهور انتخاب شده و جایگاه دبیرخانهی آن نیز در معاونت اقتصادی ریاست جمهوری قرار گرفت.
اولویتهای مورد بحث
سرمایهگذاری، تورم، اشتغال، بهبود شرایط نظام بانکی و موضوعات مربوط به تولید ملی، از سرفصلهای مهم موضوعات اقتصادی بود که توسط رهبر انقلاب در این جلسه مطرح شد تا بهعنوان اولویتهای اصلی، در دستور کار این شورا قرار بگیرد تا بتواند سریعتر برای آن تصمیمگیری کنند. البته ایشان تأکید کردند که محورهای دیگر نیز توسط خود این شورا تعیین شود. برای همین، درخصوص تعیین محورهای اولویتدار حوزهی اقتصادی در بخشهایی همانند ارتباطات و تعاملات بخش بازرگانی خارجی، و نقل و انتقالات منابع کشور مقرر شد دولت، خود کارها را ادامه دهد. همچنین رهبر انقلاب در اولین جلسهی این شورا تأکید کردند که اگر در این جلسات به حمایت بنده نیازی است، تأیید مصوبات مورد توافق جلسات قوا توسط رهبری صورت میگیرد و ایشان نیز به عنوان پشتیبان از این مصوبات برای اجرایی شدن حمایت میکنند.
آخرین مصوبات شورا
در این شورا علاوه بر سران قوا، از مجلس، رؤسای کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه، از قوهی قضاییه، معاون اول و دادستان کل کشور، و از دولت معاون اول رئیسجمهور، وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، و معاون اقتصادی رئیسجمهور حضور داشته و دارند.
تاکنون در شورای هماهنگی اقتصادی تصمیم گرفته شد تا ۱۳۳۹ قلم کالا از گردونهی واردات حذف شود که البته نیاز به بازنگری دارد، چون یک سری کالاها در داخل تولید میشود. تصمیم دیگر وارد نکردن کالاهای مشابه تولید داخل به کشور بود. در این راستا مصوب شد وزارت صنعت، معدن و تجارت هیچگونه کالایی که در داخل کشور تولید میشود را ثبت سفارش نکرده و کالای غیرضرور نیز به این لیست اضافه شود. لذا مقرر شد دولت در این باره اقدامات لازم را انجام دهد.
مدیریت نقدینگی در کشور نیز، یکی دیگر از موضوعات مورد بحث بود. در شرایط کنونی حمایت از بازار سرمایه با توجه به حجم بالای نقدینگی در جامعه ضروری است، حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان حجم نقدینگی در جامعه است، بنابراین حتی اگر کشور با التهابات ارزی مواجه نباشد، باید مدیریت نقدینگی در کشور اتفاق بیفتد، لذا باید از این سرمایهگذاریها در بازار سرمایه حمایتهای کامل صورت گیرد. همچنین مقرر شد پروژههای سنگین سودآور توسط دولت تبیین و تعریف شود، بهویژه در حوزههایی همانند حوزههای نفت، گاز، انرژی، و حوزهی صنعت و معدن که ظرفیتهای بزرگی وجود دارد. اینها بخشی از تصمیمات مهم اتخاذ شده در این شوراست.
آرایش جنگی در اقتصاد
ابتکار رهبر انقلاب در تشکیل این ستاد برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم، اگرچه در نوع خود بدیع و خلاقانه است، اما پیش از این نیز مسبوق به سابقه بوده است. در زمان جنگ تحمیلی هم امام خمینی رحمهالله، ستاد جنگ را مشخص کرده و به همهی مجموعهها دستور داده بودند که باید با این ستاد همکاری کنند، چراکه این ستاد باید نفوذ داشته و تصمیمات خود را اجرایی کند. در حال حاضر نیز رهبر انقلاب با تشکیل «شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سهگانه»، همهی ارکان نظام، مسائل اقتصادی را با یکدیگر به پیش بردهاند که این موضوع کمک خواهد کرد که بسیاری از مشکلات فعلی، با همکاری قوا رفع شود. البته این موضوع نافی وظایف و اختیارات دولت نیست، به همین دلیل هر جایی که خود دولت میتواند تصمیم بگیرد، نیازی برگزاری این جلسات نیست. رهبر انقلاب نیز در پیام خود به رئیسجمهور بر همین نکته تأکید فرمودند که هرجا مصوبهای در این شورا به تصویب رسید، دیگر معطل موافقت ایشان نشده و کارها را سریعتر آغاز کنند.
یقیناً این بزرگترین سرمایه و حمایت رهبر انقلاب از دولت است که از قوهی مقننه و قوهی قضائیه نیز به شکلی این هماهنگی با دولت را مطالبه کردهاند. در عین حال، بزرگترین موقعیت برای دولت است که از ظرفیت دو قوهی دیگر نیز استفاده کند. امروز خوشبختانه همهی ارکان قوا به فرمایش رهبر انقلاب پای کار آمدهاند تا به دولت کمک کنند.
» منتشر شده در هفتهنامهی خط حزبالله
تاثیرات بازیهای رایانهای بر فرزندان
امروزه بازی های رایانه ای به خصوص بازیهای رایگان که بر روی موبایل و کامپیوتر به صورت رایگان در فضای مجازی منتشر شده است تهدید جدی برای کودکان و نوجوانان میباشد.
امروزه بازیهای رایانهای به خصوص بازیهای رایگان که بر روی موبایل و کامپیوتر به صورت رایگان در فضای مجازی منتشر شده است تهدید جدی برای کودکان و نوجوانان میباشد.
بازیهایی که با جذابیت بالا و با استفاده از رنگ های شاد و استفاده از موسیقی های جذابی که در بازیها استفاده میشود، نوجوانان را ترغیب میکنند تا از این بازیها استفاده کنند.
این بازیها در حالی که ظاهر جذابی دارند در باطن بر روح و جسم افراد تاثیر مخربی ایجاد میکند و باعث میشود عقاید آنان نسبت به جامعه و به خصوص دین تغییر کند.
1-نامناسب بودن پوشش زنان
نامناسب و مبتذل بودن پوشش زنان در بازیهای رایانهای باعث شده ذهن جوانان به سمت تعاملات جنسی کشانده شود.
2-پرخاشگری
خشونت زیاد در بازیها باعث شده تا افراد دچار تیکهای عصبی شده و پرخاشگر شوند.
3-دوری از جمع خانواده
بازی های آنلاین امروزه باعث شده تا مخاطب به صورت شبانه روز بازی را دنبال کند و از حضور در جمع خانواده خودداری کند.
4-اعتیاد
یکی از بزرگترین مخاطراتی که باید جدی گرفت اعتیاد به بازیهای رایانهای میباشد. اعتیاد به بازیهای رایانهای کمتر از اعتیاد به مواد مخدر نیست و بر اثر مرور زمان سیستم عصبی مغز را مختل میکند.
راههای مقابله
1-والدین نقش مهمی در سرنوشت فرزندان خود دارند، آنها میتوانند با نظارت بر فرزندان خود و فراهم کردن تفریحات سالم از این مخاطرات جلوگیری کنند.
2-بازیها را از مکانهای معتبر و یا از سایتهای دارای نشان ملی رسانه دیجیتال خریداری کنید.
منبع:پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا
مرگ بر آمریکا یک شعار کاملا اخلاقی است
نوه امام (ره) گفت: اینکه امام فرمودند جنگ برای ما یک نعمت بود و اینکه مقام معظم رهبری بارها فرمودند تحریمها فرصت و لطف برای کشور است، به معنای این نیست که ما جنگ را دوست داریم.
سیدعلی خمینی نوه حضرت امام (ره) در سخنان پیش از خطبه این هفته نماز جمعه تهران، اظهار داشت: پشتوانه مومن ایمان به خداست و برد برد حقیقی زندگی مومنانه است. مومن همیشه پیروز است و ما این را در زندگی امام (ره) و در طول انقلاب دیدهایم.
وی افزود: استکبار از همان ابتدای انقلاب مشکلات بسیاری را پیش روی انقلاب قرار داد اما امروز بعد از قریب 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی نظام جمهوری اسلامی قدرتمندتر و مستحکمتر و در عرصه بینالمللی پرنفوذتر از همیشه گام برمیدارد.
خمینی ادامه داد:ما در این سالها تهدیدها را به فرصت تبدیل کردیم. اینکه امام فرمودند جنگ برای ما یک نعمت بود و اینکه مقام معظم رهبری بارها فرمودند تحریمها فرصت و لطف برای کشور است، به معنای این نیست که ما جنگ را دوست داریم و از تحریم استقبال میکنیم. نه جنگ تلخ است و تحریمها مشکلاتی ایجاد میکند. معنای آن این است که ما میتوانیم از تهدیدهای شما فرصت ایجاد کنیم و کردهایم و همچنین میتوانیم از دل تحریمها کشور را بسازیم و روی پای خودمان بایستیم که این را هم اثبات کردهایم.
نوه امام (ره) خاطرنشان کرد: یک روز غرب با اصل جمهوری اسلامی و گفتمان ولایت فقیه مخالفت میکرد اما این روز این موضوعات را پذیرفتهاند.
وی افزود: در صحبتهای اخیر رئیسجمهور آمریکا که حقیقتا پوچ و توخالی بود و هیچ ثمری نداشت حقیقتا به یاد کودکی افتادیم که از فرط عجز داد و فریاد میکند. او نابخردانهترین حرف را زد و وحدت ملت ایران تجلی پیدا کرد. اگر او (ترامپ) اندکی فهم داشت میدانست نباید در برابر ملت ایران از واژه جعلی خلیج عربی استفاده کند. از نظر من این سخنان مصداق لطف جلی روزگار بود. کدام صحبت میتوانست این همه ملت ما را متحد کند.
خمینی ادامه داد: ملت ایران فهمید که با خوی استکباری آمریکا روبروست و سردمداران آمریکا هنوز آدم نشدهاند. خصلت خوی استکباری این است که سیریناپذیر است و اگر ما انرژی هستهای، سپاه، ارتش، گاز و همه امکانات خود را به آنها بدهیم، استکبار سیر نمیشود. این خوی استکباری است.
نوه امام (ره) تاکید کرد: اینطور نیست که اگر در مسئلهای کوتاه بیایید آنها موضوع دیگری را مطرح نمیکنند. بلکه تا در مقابل آنها ایستادگی نشود و فریاد مرگ بر آمریکا که مرگ بر استکبار است در کشورها طنینانداز نشود آنها ساکت نمیشوند.
وی گفت: مرگ بر آمریکا، مرگ بر ملت آمریکا و حتی مرگ بر سردمداران آمریکا نیست چون آنها کسی نیستند که مرگشان را بخواهیم. بلکه مرگ بر آمریکا مرگ بر استکبار، استعمار و استثمار و یک شعار کاملا اخلاقی است.
خمینی در ادامه تصریح کرد: مقام معظم رهبری خلف صالح امام (ره) با استقامت مثال زدنی خود راه امام را ادامه میدهند و ما اکنون در نهایت قدرت در منطقه حاضریم. البته مشکلات هست و کسی منکر مشکلات نیست. بالاخره در جامعه فقر و بیکاری داریم اما الحمدالله ملت ما نسبت به انحرافات به صورت تیزبینانه در حال حرکت است.
نوه امام (ره) گفت: مشکلات در همه جای جهان است و ما باید منصفانه نگاه کنیم. جمهوری اسلامی ایران علیرغم همه جنگها و تحریمها یک نظام موفق در جهان است.
سیر یک انحراف قسمت سوم
قسمت سوم
ادامه آشنایی با عقاید انجمن حجتیه:
۴ - اعتقاد به عدم تشکیل حکومت اسلامی:
انجمن حجتیه در توجیه همکاری های خود با ساواک و رژیم شاه اعلام رسمی کرد که تشکیل حکومت اسلامی فقط در زمان ظهور امام زمان (عجل الله ظهوره) شکل خواهد گرفت لذا هر اقدامی برای تشکیل حکومت مذموم است و نباید با دولت شاه مبارزه کرد.
۵ - انحراف در زمینه سازی ظهور با ترویج گناه:
انجمن حجتیه با اعتقاد به این که امام زمان (عجل الله ظهوره) موقعی ظهور خواهند کرد که دنیا را ظلم و ستم و فساد گرفته باشد، با هر گونه اقدامی برای برچیدن ظلم و ستم و فساد مخالف بوده و معتقد است که این اعمال ظهور حضرت را به تعویق می اندازد.
۶ - کوتاهی در انجام برخی فروع دین به بهانه عدم حضور امام معصوم:
انجمن حجتیه انجام برخی از فروع دین را مختص به زمان ظهور دانسته لذا با این بهانه از انجام آن سرباز می زنند. مثلا معتقدند امر به معروف و نهی از منکر ظهور را به تعویق انداخته و یا جهاد در دوران غیبت معنا ندارد.
شیخ محمود حلبی موسس این گروه انحرافی در این زمینه می گفت:
شیعه می گوید در عصر غیبت امام زمان (عجل الله ظهوره) جهاد نیست. چرا؟ و پاسخ می دهد چون که حاکم اسلامی باید معصوم باشد و این موضوع مصداق پیدا نکرده است.
۷ - فرار از جهاد به بهانه تقیه:
انجمن حجتیه تقیه را در مقابل مبارزه قرار می دادند و معتقد بودند که نباید نیرو ها را هدر داد. همچنین محمود حلبی کشته شدگان در مبارزات علیه طاغوت را نه شهید بلکه خونشان را هدر رفته می دانست.
۸ - انحراف از مهدویت و تعریف غلط از مفهوم انتظار:
انجمن حجتیه معتقد است که در عصر غیبت تمام وظایف و مسئولیت های یک انسان مسلمان، انتظار فرج است.. لذا پس از تعریف غلط از معنی و مفهوم این واژه، انتظار را خانه نشینی و بی تفاوتی نسبت به اتفاقات پیرامون می خوانند و نتیجه می گیرند که باید در عصر غیبت در خانه نشسته و هیج کاری نکرده و منتظر ظهور حضرت ماند.
ولی رهبر انقلاب این مفهوم را چنین تبیین می کند:
“در حدیثی میخوانیم که انتظار فرج برترین اعمال است. لذا از این حدیث در می یابیم که انتظار فرج یک عملی است، بی عملی نیست.”
سیر یک انحراف قسمت دوم
قسمت دوم
ادامه آشنایی با عقاید انجمن حجتیه
۴ - اعتقاد به عدم تشکیل حکومت اسلامی:
انجمن حجتیه در توجیه همکاری های خود با ساواک و رژیم شاه اعلام رسمی کرد که تشکیل حکومت اسلامی فقط در زمان ظهور امام زمان (عجل الله ظهوره) شکل خواهد گرفت لذا هر اقدامی برای تشکیل حکومت مذموم است و نباید با دولت شاه مبارزه کرد.
۵ - انحراف در زمینه سازی ظهور با ترویج گناه:
انجمن حجتیه با اعتقاد به این که امام زمان (عجل الله ظهوره) موقعی ظهور خواهند کرد که دنیا را ظلم و ستم و فساد گرفته باشد، با هر گونه اقدامی برای برچیدن ظلم و ستم و فساد مخالف بوده و معتقد است که این اعمال ظهور حضرت را به تعویق می اندازد.
۶ - کوتاهی در انجام برخی فروع دین به بهانه عدم حضور امام معصوم:
انجمن حجتیه انجام برخی از فروع دین را مختص به زمان ظهور دانسته لذا با این بهانه از انجام آن سرباز می زنند. مثلا معتقدند امر به معروف و نهی از منکر ظهور را به تعویق انداخته و یا جهاد در دوران غیبت معنا ندارد.
شیخ محمود حلبی موسس این گروه انحرافی در این زمینه می گفت:
شیعه می گوید در عصر غیبت امام زمان (عجل الله ظهوره) جهاد نیست. چرا؟ و پاسخ می دهد چون که حاکم اسلامی باید معصوم باشد و این موضوع مصداق پیدا نکرده است.
۷ - فرار از جهاد به بهانه تقیه:
انجمن حجتیه تقیه را در مقابل مبارزه قرار می دادند و معتقد بودند که نباید نیرو ها را هدر داد. همچنین محمود حلبی کشته شدگان در مبارزات علیه طاغوت را نه شهید بلکه خونشان را هدر رفته می دانست.
۸ - انحراف از مهدویت و تعریف غلط از مفهوم انتظار:
انجمن حجتیه معتقد است که در عصر غیبت تمام وظایف و مسئولیت های یک انسان مسلمان، انتظار فرج است.. لذا پس از تعریف غلط از معنی و مفهوم این واژه، انتظار را خانه نشینی و بی تفاوتی نسبت به اتفاقات پیرامون می خوانند و نتیجه می گیرند که باید در عصر غیبت در خانه نشسته و هیج کاری نکرده و منتظر ظهور حضرت ماند.
ولی رهبر انقلاب این مفهوم را چنین تبیین می کند:
“در حدیثی میخوانیم که انتظار فرج برترین اعمال است. لذا از این حدیث در می یابیم که انتظار فرج یک عملی است، بی عملی نیست.”
سیر یک انحراف ۱ انجمن حجتیه
قسمت اول
آشنایی با انجمن حجتیه
آشنایی اجمالی با انجمن منحرف حجتیه و برخی از افکار و عقاید انحرافی آنها:
انجمن حجتیه، یک ساختار تشکیلاتی پیچیده و منحرف است، که مقارن با کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲، توسط شیخ محمود ذاکر زاده تولایی معروف به حلبی، با انگیزه مبارزه با فرقه بهائیت، تأسیس شد.
برخی از مهمترین عقاید انجمن حجتیه عبارتند از:
۱ - جدایی دین از سیاست:
در تبصره ۲ از ماده دوم اساسنامه انجمن حجتیه آمده است که به هیچ وجه در امور سیاسی مداخله نخواهد داشت، زیرا دخالت در سیاست زیبنده پیشوایان دینی نیست..
لذا دین از سیاست جداست.
۲ - دشمن شناسی ضعیف و غلط شیخ محمود حلبی:
مؤسس انجمن حجتیه تأکید داشت که دشمن اصلی اسلام بهائیت است و تکلیف شرعی و دینی همه ما آن است که با بهائیت مبارزه کنیم.
ولی امام خمینی(ره) مبارزه با طاغوت را اصل میدانستند و معتقد بودند اگر رژیم طاغوتی جمع شود، بهائیت نیز از بین خواهد رفت که البته همینطور هم شد.
۳- اعتقاد به در آتش بودن قیام امام خمینی(ره):
انجمن حجتیه با متمسّک قرار دادن برخی احادیث میگفتند، هر پرچمی که قبل از ظهور امام زمان(عجل الله ظهوره) بلند شود در ضلالت است و به شکست می انجامد.. لذا نباید با رژیم مبارزه کرد و باید منتظر بود تا خود حضرت بیایند.
امام خمینی(ره) در پاسخ به این تفکر انحرافی می گفتند: آن دسته از روایات مربوط به مدعیان دروغین است نه قیام های مبتنی بر اسلام.
ادامه دارد…
سیر یک انحراف
مقدمه:
چند سالی ست با کلید خوردن پروژه اسلام هراسی از سوی غرب، به ویژه آمریکا، جریان های انحرافی درون دینی و مذهبی به بزرگترین چالش و خطر، برای تهدید اسلام تبدیل شده اند.
این خطر تنها به یک مذهب و مشرب هم مربوط نیست، بلکه این سرمایه گذاری در بین همه فرق و مذاهب اسلامی بویژه شیعه و سنی به منصه ظهور رسیده است.
نظام سلطه در راستای ارائه تصویری دروغین و خشن از اسلام، در کنار تجهیز و ترغیب جریان تکفیری ها و سلفی ها که بسیاری از آن ها به تندروهای اهل سنت تعبیر می کنند،جریان های خطرناک دیگری را در دل شیعیان بوجود آورده و آن ها را مورد حمایت مالی و رسانه ای قرار داده است و با اقدامات قابل تأمل و تأسف خود مشغول تیشه زدن به ریشه اسلام ناب محمدی(صلی الله علیه وآله) و مکتب تشیع میباشد.
این جریان ها که در حال حاضر عَلَم آن در دستان انجمن منحرف حجتیه و همچنین بیت صادقی شیرازی ست، بدون توجه به شرایط زمان، مکان و مسائل جاری جهان اسلام، با توهین به مقدسات اهل سنت و ترویج شعارهای افراطی، زمینه تشدید اختلافات دینی را فراهم نموده و موجب کشتار شیعیان بی گناه در اقصی نقاط جهان شده است.
این جریان های مشکوک که با گذشت زمان نشانه های حمایت پیر استعمار نیز از آن مشهود و عیان تر میگردد، با سوء استفاده از احساسات و عواطف پاک شیعی و با بهره برداری از هیئات مذهبی، به دنبال ایجاد شکاف بین بدنه مذهبی مردم و نظام اسلامی بوده، هم زمان عمق استراتژیک جمهوری اسلامی را مورد هجمه قرار داده و به ایجاد شکاف میان مسلمانان و همچنین به زمینه سازی برای واگرایی شیعیان جهان از نظام اسلامی میپردازد.
قبل از هر چیز این نکته لازم به ذکر است که، هر چند انجمن حجتیه و فرقه خاندان شیرازی اشتراکات زیادی با هم دارند..اما، نمی توان گفت که فرقه خاندان شیرازی، حجتیه ای هستند و بالعکس.
فکر کردن درد دارد...
عدالت خداوند کجاست؟
اگر ما باشیم و فقط این دنیا ، با اینهمه کودک کشی و جنایتهای باور نکردنی فقط میتوان گفت ، ناعدالتی موج میزند و تقریبا هیچ چیزش عادلانه به نظر نمیرسد…
ازخانواده ای که در آن زندگی میکنیم تا محل جغرافیایی، شرایط فیزیکی، قیافه ، استعداد و ثروت و همه چیز ناعادلانه پخش شده است!
اما به نظر شما قرار است انسان با دخالت مستقیم خدا، ظلم نکند؟ مثلا اگر انسان با اختیار خود بمب بیاندازد و خدا به خاطر این کودکان تمام بمب ها را معدوم کند، یا هر شوهری که دست به روی همسرش بلند کند، بلافاصله دستش خشک شود! یا هرکس رابطه نامشروع داشته باشد مثلا سنگی بیوفتد روی سرش …
آیا سلب اختیار به طوری که اصلا انسان نتواند به خودش یا دیگران ظلم کند، انسان را از انسان بودنش خارج نمیکند؟ اینکه پولدار به صورت اتوماتیک و ذاتا انفاق کند تا فقیری نباشد، هنر است؟ اصلا اینجور خدایی که نگذارد انسان کار بد کند و به زور مجبورش کند کار خوب کند ، چه هنری کرده است که انسان را آفریده؟ ملائک که بودند.
یا مثلا اگر همه قدرتها یکی بود، آیا دستگیری از زیر دست معنا داشت؟ آیا صبر بر مصیبت و خیلی از چیزهایی که عیار انسان را مشخص میکند وجود داشت؟ سنت خدا این است که جوری خدایی کند که اختیار انسانها از بین نرود!
اگر آخرتی نباشد و همه چیز همین جا باشد، خدایش عادل نیست… اما اگر آخرتی باشد و بر اساس توانایی ها و رنجها در آنجا قضاوت شود، خدایش عادل است! و از اینجاست که اصل معاد بعد از پذیرش خدا، یک امر عقلی و بدیهی است!
لبخند معتمدآریا و درمیشیان به دوربین تجزیهطلبان
همه افراد و گروهها از چند سینماگری که به بهانه سینما کنار تجزیهطلبان ایستادهاند تا همیشه ناراحت و غصهدار خواهند بود؛ سینماگرانی که مردمشان را رها کرده و با طرف مقابل عکس یادگاری گرفتهاند.
به گزارش جهان نيوز؛ یک هفته بعد از غائله کردستان عراق اتفاقی در بخش سینما همه را شوکه کرد. دیروز عکس معتمد آریا و پرتوی و اسدی در رسانه ها پخش شد که جشنواره سلیمانیه را افتتاح میکردند.ظاهرا درمیشیان هم داور این جشنواره است.
بعضی ها معتقدند این یک اتفاق فرهنگی است و ربطی به ماجراهای سیاسی این منطقه ندارد. اعتقاد دارند معتمد آریا و پرتوی صرفا رفته اند تا یک رویداد سینمایی را افتتاح کنند. سینما هم لابد به صلح کمک میکند و این کار آنها می تواند مانع بروز جنگ شود.
اما واقعیت این است که چنین استدلالی پایه اش سفسطه گری و آسمان ریسمان به هم بافتن برای نیل به هدف است و بس. یکبار دیگر شرایط را مرور کنیم. در قرن بیست و یکم منطقه کردستان عراق که سلیمانیه هم بخش مهمی از آن است تصمیم میگیرند همه پرسی برگزار کنند و آن منطقه را جدا کنند. ایران موضعی کاملا متضاد با آنها میگیرد و به صراحت اعلام میکند حاضر نیست تجزیه طلبی را بپذیرد و با این کار دیگر سنگ روی سنگ بند نخواهد شد. گارد ایران دربرابر این تجزیه طلبی کاملا معلوم است. آنقدر که فرماندهان نظامی به تندی درباره آن حرف میزنند و بعد هم نشان میدهند که دربرابر هر تجزیه طلبی با قدرت خواهند ایستاد.
در همین حیص و بیص سه چهار نفر از سینماگران رویشان را آنطرف میکنند و سوت زنان راهی سلیمانیه میشوند. طوری هم خودشان را نشان می دهند که انگار از همه چیز بیخبرند. یکی از اینها معتمدآریاست..بازیگری که در حوزه تخصصش از بازیگران خوب و قابل است اما در حوزه رفتار و نگاه ، خیلی وقتها اشتباه کرده و مقابل مردم ایستاده است و پشت بندش هنوز آن یکی جبران نشده اشتباه دیگر و …
معتمد آریا در طول همه این سالها، نه تنها با انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی و ارزشهای برخاسته از آن همسو نبوده ، که به ارزشهای دینی و هویت اسلامی خود نیز اهمیت نمیدهد.
آن یکی هم رضا درمیشیان که وقتی نتوانست وجهه هنری کسب کند، برای دیدهشدن آویزان سیاست شد. هنوز فیلم او با موضوع فتنه در زمره توقیفی هاست و دارد تلاش میکند با لطایف الحیل از توقیف در آوردش. او با این حال و اوضاع و در شرایطی که با پروپاگاند توانست موقعیت اجتماعی و مالی خوبی به واسطه حمایت از فتنه کسب کند حالا داور جشنواره ای شده است در سلیمانیه. جشنواره ای که ظاهرا قرار است نقش تسهیل کننده فرهنگی تجزیه طلبی را ایفا کند . اسراییل و صهیونیستها هم به جد پشت این تجزیه طلبی هستند.. و او داور این جشنواره است .
عجیب تر این است که این نقدها یحتمل برای درمیشیان و معتمدآریا و …لابد مهم نیست. این حرفها و نقدها چه اهمیتی دارد. مثلا درمیشیان فردا روز با حمایت رفقای سینماییش به کشور بر میگردد و فیلمهای بعدیش را میسازد و موفقیت آنها را جشن میگیرد. اصلا هم به روی خودش نمی آورد که وقتی ایران مقابل تجزیه طلبان ایستاده بود او در لشکر تجزیه طلبان قرار داشت و داشت به دوربین ها لبخند میزد. درست مثل زمان جنگ که وقتی مردم با دشمنانشان میجنگیدند عده اندکی دیگراز مردم این کشور با صدام عکس یادگاری میگرفتند و با او دست میدادند.
نفر بعدی هم کامپوزیا پرتوی است که در اوج ممنوعیت جعفر پناهی در حرکتی لجوجانه با او همکاری کرد و حتی به واسطه همکاری با او عازم برلین شد و برایش صندلی خالی کردند و …پرتوی هم نشان داده است که با وجود محتاط تر بودنش آدمی نیست که نادانسته وارد این معرکه شود.
اما با این حرکت زشت چه برخوردی باید کرد؟ البته که برخورد قهری با سینماگران پسندیده نیست و منش نظام در حوزه فرهنگ هم برخوردهایی از این دست نیست. اما با جماعتی که در اوج درگیری کنار طرف مقابل قرار میگیرند و با او عکس یادگاری میگیرند باید چه کرد؟
آیا این جماعت مردمی و میهن دوستند؟ جماعتی که در شرایط بحران و درگیری باید پشت کشورشان بایستند و در کنار مردم سرزمینشان باشند، حالا طرف مقابل را ترجیح داده اند و در کنار افرادی ایستاده اند که صهیونیستها تاییدشان کرده و از آنها حمایت میکنند. شاید آنها بعدها ژست مردمی بودن بگیرند و خود را حامی وطنشان نشان دهند و از این دست بازیهای بی نمک، اما باید بدانند که مردم هیچوقت این کارشان را فراموش نخواهند کرد. مردم هیچوقت افرادی را که در بحران کنارشان نایستند و طرف مقابل را انتخاب کنند نمیبخشند. ممکن است هر گروه نظری متفاوت درباره آنها داشته باشند. بعضی ها از این حرکتشان متنفر شوند. بعضی عصبانی و بعضی ناراحت. بعضی هم حتی ممکن است بگویند: حالا اشتباهی کرده اند و رفته اند. باید به خاطر هنرشان آنها را بخشید…اما همه این افراد و همه گروهها از این چند نفر تا همیشه ناراحت و غصه دار خواهند بود. از افرادی که رهایشان کرده اند و با طرف مقابل عکس یادگاری گرفته اند.